Приговори корисника поштанских услуга
Рател / Поштанске услуге / За кориснике поштанских услуга / Приговори корисника поштанских услуга
Поступак приговора
Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге (у даљем тексту: Регулатор) је надлежна за посредовање у решавању приговора на рад оператора у области поштанских услуга, те корисници могу да подносе приговоре Регулатору, под условом да су претходно поднели рекламацију поштанском оператору.
Први корак – Подношење рекламације поштанском оператору
Разлози за подношење и документација
Рекламација се подноси у случају губитка, оштећења или умањења садржине поштанске пошиљке, прекорачења рока за пренос и уручење поштанске пошиљке или у случају када поштански оператор није извршио услугу или је није извршио у целини. Рекламација треба да садржи јасан разлог подношења исте, као и расположиву документацију (као на пример: Потврду о пријему пошиљке, Записник о неисправности, Потражницу, слике оштећења и друго).
Контакти за рекламације код поштанских оператора
Рекламација се подноси надлежном поштанском оператору, а према инструкцијама које даје сваки поштански оператор.
Детаље у вези са инструкцијама можете потражити на сајту поштанског оператора, у директном контакту са запосленим у пословницама или путем контакт центра (Call centrе) поштанског оператора, односно у општим условима које можете пронаћи на сајту Регулатора на линку:
https://ratel.rs/cyr/opsti-uslovi-za-za-obavljanje-postanskix-usluga
Рок за подношење рекламација
Рекламацију у случају губитка, прекорачења рока за пренос и уручење поштанске пошиљке или у случају када поштански оператор није извршио услугу или је није извршио у целини, корисник може поднети поштанском оператору у року од 60 дана у унутрашњем и у року од 6 месеци у међународном поштанском саобраћају, рачунајући од наредног дана од дана предаје поштанске пошиљке.
Рекламација у случају оштећења или умањења садржине поштанске пошиљке, корисник може поднети поштанском оператору одмах приликом уручења, а најкасније наредног радног дана.
Рок решавања рекламација
Поштански оператор је дужан да се изјасни у року од 8 дана од дана пријема рекламације у унутрашњем поштанском саобраћају и максимално у року од 60 дана у међународном поштанском саобраћају, доношењем одлуке о основаности рекламације.
Други корак – Поступак код Регулатора
Рок за подношење рекламација
Корисник поштанских услуга може поднети приговор Регулатору против одлуке поштанског оператора о одбијању рекламације у року од 15 дана од дана пријема одлуке о рекламацији.
Tакође, корисник може поднети приговор Регулатору и због недостављања одлуке поштанског оператора о поднетој рекламацији.
Потребна документација
При подношењу приговора Регулатору потребно је приложити податке о пошиљци (број поштанске пошиљке, име и презиме и адресу пошиљаоца и примаоца), као и другу расположиву документацију (записник о неисправности пошиљке, фотографије и сл.). Поред наведеног, у случају одбијања рекламације приложити одлуку поштанског оператора, а у случају недостављања одлуке поштанског оператора у прописаном року потребно је приложити доказ о поднетој рекламацији.
Адреса за пријем рекламација
- Упућивањем приговора (или личним подношењем приговора у писарници Регулатора), на адресу: Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге, Палмотићева 2, 11103 Београд, ПАК 106306- Упућивањем приговора електронским путем преко интернет шалтера на сајту Регулатора директан линк ка интернет шалтеру где се налази место за унос формулара за приговор: https://portal.ratel.rs/cyr/complaint/ptt/form- Упућивањем приговора на електронску адресу: postanskotrziste@ratel.rs
На сајту Регулатора www.ratel.rs линк https://ratel.rs/cyr/regulativa можете наћи потребне прописе: Закон о поштанским услугама и друга одговарајућа законска и подзаконска акта, уколико желите да се детаљније информишете о надлежностима Регулатора, као и правима и обавезама, како корисника, тако и оператора у области поштанских услуга.